Na pohovke

Cyprián Majerník

Predajná láska sa stala námetom dvoch raných, neobyčajne sugestívnych gvašov Cypriána Majerníka Na pohovke a Milenci na periférii (1935). Sú ako dve políčka filmovej sekvencie – scény „pred“ a „po“, na ktorých vidíme len idylický začiatok a tragický koniec (vražda pod obrazom Madony akoby „zvestovala“, že už nič na tomto svete nie je „sväté“, ani život človeka, tobôž ženy…), kontrapunkt medzi tým akoby chcel umelec nechať na divákovu predstavivosť. Naivistická dikcia maľby ešte podtrhuje krutosť a absurditu zobrazených výjavov.

datovanie:
miery: výška 36.4 cm, šírka 50.8 cm
výtvarný druh: kresba › voľná
žáner: figurálna kompozícia
v kolekciách:
materiál: kartón, biely
technika: gvaš
značenie:
inštitúcia: Slovenská národná galéria, SNG
inventárne číslo: K 6036
licencia: Creative Commons License voľné dielo

vyhľadávať podľa farieb diela