Svätý Sebald ako patrón kostola

Neznámy umelec (okruh Albrechta Dürera), Albrecht Dürer – pôvodné určenie

        Základom umení sa stáva kresba (disegno), ktorá je prvotným nástrojom umelca pri zázname jeho idey. Ale aj v realizácii dostáva táto tendencia v diele génia barokového umenia Gianlorenza Berniniho (1598 – 1680) svoje teoretické zdôvodnenie. Berniniho bel composto (krásny celok) je výzvou pre jednotu umení, sochárske, maliarske i umelecko-remeselné práce sa spájajú do pôsobivých celkov, ktorých základom sa stáva architektúra. Zároveň je nositeľom idey výzdobného programu realizovaného v obsahovej i výtvarnej súhre do podoby celostného umeleckého diela – Gesamtkunstw erk. Architektúra je jeho základom, je nositeľom ikonológie a konštituuje štýl. Tým rastie dôležitosť architektúry aj pre ostatné výtvarné disciplíny a stimuluje ďalší rozvoj architektonického obrazu. Taktiež vznikajú alegorické zobrazenia Architektúry, prezentovanej ako „umenie“ a „veda“, ktorých peknou ukážkou je kresba z ruky (dielne?) augsburského maliara Johanna Matthiasa Kagera, predstavujúca návrh pre alegorickú nástropnú maľbu v Zlatom sále augsburskej radnice 
 

datovanie:
miery: výška 30.0 cm, šírka 21.2 cm
výtvarný druh: grafika › voľná
žáner: figurálna kompozícia
v kolekciách:
materiál: papier, ručný, nažltlý
technika: drevorez
značenie:
inštitúcia: Slovenská národná galéria, SNG
inventárne číslo: G 664
licencia: Creative Commons License voľné dielo

vyhľadávať podľa farieb diela