Výsledok rešerše ukázal obsiahlu skupinu diel predstavujúcu biblický príbeh Hagar a Izmaela, ktorý zdieľajú všetky tri monoteistické náboženstvá judaizmus, kresťanstvo aj islam. Pre islam má však príbeh kľúčový význam, keďže Izmael je považovaný za predka Mohameda.
Ďalšou výrazne zastúpenou skupinou sú diela reflektujúce obdobie osmanskej expanzie v 16. – 17. storočí, prezentované predovšetkým vojnovými konfliktmi. Početné vyobrazenia zaznamenávajú významné miesta a kultúrne pamiatky, či už samostatne alebo v kontexte obsiahlejších cestopisov. Upútajú najmä diela umelcov cestovateľov, napr. Karola Ľudovíta Libaya, ktorý v roku 1856 precestoval Egypt a Núbiu a neskôr navštívil aj Bagdad a Perzský záliv.
V kolekcii nájdeme aj ilustrácie príbehov tisíc a jednej noci a tiež niekoľko príkladov politickej karikatúry z 50. rokov 20. storočia. Viaceré diela vyjadrujú stereotypné pohľady na islamskú kultúru, ako napríklad muža ako despotu a sexuálneho predátora, či ženu ako sexuálny objekt. Okrem anonymných tkáčskych majstrov kobercov sú autormi všetkých diel Európania. Jediným známym mimoeurópskym autorom zastúpeným v slovenských zbierkach je sochár Mohamed El. Asmar z Egypta, ktorý pôsobil na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave v 60. rokoch minulého storočia.
Kolekcia obrazovo dopĺňa text Sedem príkladov kultúrne inkluzívneho umenia II., ktorý je dostupný na webe Slovenská náhradná galéria. Článok a prednáška vznikli ako súčašť spoločensky angažovaného projektu Inkluzívne umenie a kultúra, ktorého cieľom je tematizovanie a zviditeľňovanie citlivých tém súčasnosti prostredníctvom výtvarného umenia. Výtvarné umenie predstavuje ideálnu platformu pre spoznávanie, dialóg a zbližovanie rozmanitých kultúr a komunít v našej krajine.