Fig.94. - Fasáda v perspektíve toho istého kostola ako aj prierez v perspektíve

Andrea Pozzo, Giacomo Böemo Komarek

        Aj v oblasti voľného maliarstva, najmä nástenného, viedla fascinácia priestorom v období vrcholného baroka k vzniku odvetvia, ktoré oproti skorším dekoratívnym spôsobom výzdoby stropov i stien monumentálnych budov teraz pomocou iluzívnej architektúry stiera hranice tej reálnej a buduje nové svety s priehľadmi do nebeských výšok. Školenie v perspektíve ako tvoriť „architektúru v architektúre“ pritom nejeden maliar získal prostredníctvom knihy, v podstate učebnice Andreu Pozza, Perspectiva pictorum et architectorum (Rím, zv. I-II, 1693 a 1700), ktorá zároveň patrila k dielam s najväčším dosahom v umeleckej praxi.
 

datovanie:
miery: výška 36.6 cm, výška 35.7 cm, šírka 22.4 cm, šírka 21.8 cm, šírka 24.8 cm, výška 40.9 cm
výtvarný druh: grafika › voľná
v kolekciách:
materiál: papier, biely
technika: rytina, medirytina
značenie:
inštitúcia: Slovenská národná galéria, SNG
inventárne číslo: G 10849
licencia: Creative Commons License voľné dielo
zo súboru: ilustrácie ku knihe: Perspettiva di Pittori e Architetti di Giesu dol:In Roma l`anno santo MDCC.

vyhľadávať podľa farieb diela