Improvizované priestory aj samotné stavebné práce mali však svoje vizuálne čaro – neomietnuté múry budúcej expozície sakrálneho umenia, legendárne „origami“ schodisko zabalené v igelite, skromné depozitáre maľby a sochy, zatemnená skenerovňa, galerijné katakomby... Atmosféru tohto prechodného stavu symbolicky zvečnil fotograf Ján Kekeli v autorskej sérii k 70. výročiu vzniku Slovenskej národnej galérie (1948), keď preskúmal a nafotil všetky pracoviská galérie, aj tie mimobratislavské.
Ján Kekeli je mladý slovenský fotograf, ktorý sa venuje krajinárskej fotografii, inscenovaným zátišiam aj voľnej tvorbe. Pohybuje sa na pomedzí dokumentárneho a výtvarného prístupu, svoje fotografie obohacuje o nezvyčajné koncepčné prvky a osobný autorský pohľad. Tvorba Jána Kekeliho sa v Slovenskej národnej galérii objavila na výstavách Dve krajiny, Rozmanitosť nutná / VŠVU Model a Užitočná fotografia.