S rodinou pravidelne navštevujeme aktuálne výstavy. Inšpirujú ma nielen obsahovo, ale všímam si aj spôsob inštalácie a ich celkové prevedenie. To, čo ma zaujme, si zaznamenám fotograficky, či je to výtvarné dielo, príroda alebo aj staré opustené budovy. Veľakrát sa po čase k týmto záznamom vraciam a nachádzam v nich impulzy k tvorbe.
Portréty uhlíkom som si zamilovala na predmete kresba na strednej škole. So spolužiakom sme poctivo chodili kresliť do domova dôchodcov starčekov a starenky. Keď nebolo koho kresliť, autoportrét bola jasná téma.
Scenéria prírody, ktorú poznám a obdivujem z rodného Turca. Zároveň som ako vyštudovaná textilná dizajnérka vždy videla v týchto záberoch zvlnenú štruktúru látky.
Opäť štruktúra, ale tento krát trojrozmerná a výrazne op-artová. Pre mňa dokonalé spojenie štruktúry, kovu a tieňovanej 3D kresby. Správne kladenie a pomery plôch a hrán je to, čo riešim aj ja pri tvorbe šperku.
Diela Marka Blaža boli pre mňa vždy nesmierne inšpirujúce a zároveň nepochopiteľne a príjemne znepokojujúce. Nie som fanúšička pravej dekoratívnosti, ale tento konceptuálny, montovaný šperk je presne ten pravý ornament, ktorý môžem.
Zbožňujem čierny humor, satiru... V dokumentárnej fotografii a špeciálne u pána Bartoša. Sama rada zachytávam nádherne absurdné situácie bežných dní.
Ukážky tvorby Hany Kašičkovej nájdete na jej webstránke a Instagrame.
Kolektívne kurzy zlatníctva na Akadémii šperku poskytujú praktický vhľad do procesov a technológií zlatníckeho remesla, práce so striebrom, odlievania či osádzania kameňov.
Diela na titulnom obrázku: Hany Kašičková – Krivka, Matná obrúčka, Fazetka s briliantom, Širokáč s briliantom, Černočerňák, Pásavec, 2020 – 2021, ružové zlato, brilianty, čierne rhodium