Stavba babylonskej veže

Nizozemský grafik zo 17. storočia, Nicolas Cochin – autor predlohy, Balthasar Moncornet – grafik

V tomto období sa výrazne mení aj pomer k architektúre v maliarstve. Zatiaľ čo doteraz bola skôr len pridruženou témou figurálnych scén s historickým, biblickým alebo mytologickým obsahom, teda skôr slúžila ikonografii, teraz sa tento pomer otáča a figúry sa vo väčšej miere stávajú v zobrazeniach architektúry len pridávanou štafážou. Predovšetkým v Holandsku maľovanie architektúry silne rezonovalo. Po období babylonománie 16. storočia však nastal obrat k reálnej architektúre a vznikol dokonca osobitný žáner stvárnenia meštianskeho a najmä chrámového interiéru. Záujem maliarov sa v ňom sústredil na skúmanie svetla a priestorových vzťahov v rozľahlých, no pomerne jednoduchých sálových kostoloch. 
 

Martin Čičo ● Architectura delineata et sculpta : Obraz architektúry v grafike 16. - 18. storočia ; Kurátor výstavy: Martin Čičo . Bratislava : Slovenská národná galéria, 2011.

datovanie:
miery: výška 32.8 cm, šírka 52.5 cm, výška 32.8 cm, šírka 52.5 cm, výška 35.6 cm, šírka 57.7 cm
výtvarný druh: grafika › voľná
žáner: figurálna kompozícia
v kolekciách:
materiál: papier, nažltlý, podlepený
technika: rytina
lept
značenie:
inštitúcia: Slovenská národná galéria, SNG
inventárne číslo: G 11043
licencia: Creative Commons License voľné dielo

vyhľadávať podľa farieb diela