Koniec vojny v meste dokumentoval aj v tej dobe mladý začínajúci fotograf Karol Kállay. Na rozdiel od Malíka si všímal prebúdzajúci sa život v rozvalinách mesta. Momentky hrajúcich sa detí v sutinách Bratislavy, stretávajúcich sa obyvateľov pred kulisami zničených budov reprezentujú akúsi nádej budúceho života, ktorá už po formálnej stránke nesúvisí s predvojnovou sociálnou fotografiu, ale s povojnovou humanistickou fotografiou, ktorá dokumentovala postupné vzmáhanie sa Európy po vojnovej katastrofe.
Bohunka Koklesová ● Sen x skutočnosť Umenie & Propaganda 1939—1945 (Slovenská národná galéria, 2016)
datovanie: | |
miery: |
výška 39,89 cm, šírka 42,2 cm |
výtvarný druh: | fotografia |
žáner: |
krajina s figurálnym motívom vojnový motív |
v kolekciách: | |
technika: |
čiernobiela fotografia |
inštitúcia: | Súkromný majetok |