Najdi tisíce kombinací výtvarných technik, materiálů a motivů
„Muži si ženy postavili na piedestál ako zakliate sochy, z ktorých nebolo možné vyjsť. Muži urobili zo ženy mýtus. Raz to bola žena-matka, potom žena-vamp, žena-milenka…
V tom čase som riešila čosi podobné. Mala som pocit, že ma ostatní vnímajú iba ako obraz. Nevidia, čo všetko chcem dosiahnuť, ako rôzne sa viem prejaviť. Brzdilo ma to.
Bolo to náročné a ja som nevedela, ako sa z toho dostať von, ako z tej sochy vyjsť.”
„Človek žije v určitom svete, dennodenne na neho doliehajú udalosti, mnoho podnetov, ktoré tvoria kolorit doby. Ja to nepopisujem, ja to pretavujem… V každom obraze cítiť odraz toho, čo prežívam. To je stav na vrchole pyramídy, na špici poznaného, prežitého.”
Výtvarná reč Viery Kraicovej sa počas 60. rokov zjednodušila, autorka začala abstrahovať tvar. Uvoľňujúci sa rukopis čoraz viac využíval oslobodzujúce impulzívne gestá, ktoré mali pre ňu až katarzný účinok. Najčastejšie zobrazovala figúru, fantastickú figúru, figúry v akcii, hlavy.
Dynamické ťahy štetca na minimalistickom obraze Námesačná sa stretávajú v temnom stredobode kompozície pripomínajúcom čierny oheň, ktorý kontrastuje s jemnými tvarmi naznačujúcimi telo a hlavu. Obraz na pokojnom modrom pozadí pôsobí nehmotne, až prízračne, celkom v duchu námetu
Na Webe umenia je dalších více
než 160 kolekcí
Na Webe umenia je dalších více
než 120 článků