Sled telegrafných stĺpov ako sústava „slávnostných vertikál“, typický príznak novej „civilistickej“ krajiny, zaujal dvoch protikladne orientovaných umelcov – nielen maliara dôsledne civilistickej orientácie, akým bol Štefan Bednár, ale aj Miloša A. Bazovského. Bazovský tento motív rád a často používal, na rozdiel od Benku už vedome, nie však v zmysle vyznačenia civilizačných trás ako Š. Bednár, ale skôr ako konštruktívno-lyrický kontrapunkt svojich prepodstatňujúcich interpretácií slovenskej krajiny.

Aurel Hrabušický ● Katalóg k výstave Nové Slovensko (SNG, 2011) - str. 14 - 15

datovanie:
miery: výška 36.5 cm, šírka 44.2 cm
v kolekciách:
materiál: plátno
technika: olej
značenie:
inštitúcia: Slovenská národná galéria, SNG
inventárne číslo: O 3812
žáner: krajina
priemyselný motív
v kolekciách:
materiál: plátno
technika: olej
značenie:
inštitúcia: Slovenská národná galéria, SNG
inventárne číslo: O 3812