Pozornosti umelcov neunikla ani často paradoxne vyznievajúca súbežnosť komunikačných systémov. Na obrazoch Martina Benku, ale aj Karola Ondreičku vedľa pevne vymedzenej línie železničnej trate zápasia ešte s vodným živlom pltníci. Tieto zápasy väčšinou ešte vyhrajú, v zápolení so železnicou však nemôžu dlhodobo uspieť. Samotná vodná cesta im napokon do cesty postaví ťažko zvládnuteľné prekážky – napríklad oceľové vráta jednej z prvých slovenských hydrocentrál v Ladcoch. Na snímke Viliama Malíka cez ne prechádza možno jedna z posledných pltí. Oceľovými vrátami naopak definitívne prichádza na Slovensko nový priemyselný vek.
Aurel Hrabušický ● Katalóg k výstave Nové Slovensko (SNG, 2011) - str. 15
datovanie: | |
miery: |
výška 39.7 cm, šírka 29.8 cm |
výtvarný druh: | fotografia |
v kolekciách: | |
materiál: |
papier, fotografický |
technika: |
čiernobiela fotografia |
značenie: | |
inštitúcia: | Slovenská národná galéria, SNG |
inventárne číslo: | UP-DK 3936 |