datovanie: | |
miery: |
neznáme |
výtvarný druh: | iné médiá |
materiál: | papier |
technika: | tuš |
inštitúcia: | Súkromný majetok |
v kolekciách: | |
zo série: | Parte |
Vo viacerých prácach neoavantgardistu Dezidera Tótha je vidieť fascináciu ruskou avantgardou, najmä Malevičom – jeho elementárnymi gestami a tvarmi. I súbor Parte pôsobí na prvý pohľad ako akási seriálna ponáška na Maleviča. Množstvo štvorcových, abstraktných obrázkov má ale pri bližšom pohľade veľmi konkrétnu identitu. Ide o smútočné oznámenia, nekrostĺpčeky, vystrihnuté z dennej tlače, každé osobitne adjustované. Práve „malevičovská“ maska tu slúži ako akési apartné dekórum – identita posmrtného portrétu je ňou decentne vymazaná, intimita cenzurovaná. Zostáva len všeobecné „česť jeho pamiatke“, ktoré nikoho konkrétneho nezasahuje.
Petra Hanáková ● Delete. Umenie a vymazávanie / Art and Wiping Out, SNG, 2012
Vami zvolené dielo by sa malo začať v krátkom čase automaticky sťahovať.
Digitálne reprodukcie voľných diel na tejto stránke sú sprístupnené ako verejné vlastníctvo (public domain). Môžete si ich voľne stiahnuť vo vysokom rozlíšení a využívať na súkromné aj komerčné účely – kopírovať, zdieľať i upravovať.
Pri ďalšom šírení prosíme uviesť:
Dezider Tóth – Parte, 1976 – 1978, Súkromný majetok, https://www.webumenia.sk/dielo/SVK:TMP.547
Ak plánujete využiť reprodukcie na komerčné účely, prosím informujte nás o vašich plánoch vopred, naši odborníci vám vedia poradiť.
Vami zvolené dielo nebolo možné v tomto momente stiahnuť. Skúste to prosím neskôr.
Pokiaľ problém pretrváva, kontaktujte nás na lab@sng.sk