Samotná výstavba komunikácií zaujímala fotografov viac, než ich používanie. Ľudská práca a účinkovanie ľudí dávalo zrejme širšie obrazové interpretácie. Na fascinujúcej Dohnányho snímke vidno bosonohé vidiečanky nie v slávnostných, ale pracovných krojoch, ako lopatami prehadzujú množstvo kamenitej zeminy. Avšak aj Dohnány väčšinou zdôrazňuje heroický, budovateľský rozmer kolektívnej práce - najmä v štyridsiatych rokoch už za Slovenského štátu. V podobnom duchu, iba menej moderne a menej invenčne, budú neskôr snímané aj veľké stavby socializmu.
Aurel Hrabušický ● Katalóg k výstave Nové Slovensko (SNG, 2011) - str. 35
datovanie: | |
miery: |
výška 39.0 cm, šírka 29.0 cm |
výtvarný druh: | fotografia |
tagy: | práca kroj železnica lopata postava |
v kolekciách: | |
materiál: |
papier, fotografický |
technika: |
čiernobiela fotografia |
značenie: | |
inštitúcia: | Slovenská národná galéria, SNG |
inventárne číslo: | UP-DK 3460 |
licencia: |