Päť objektov – Tulipán, Mikroskop, Bez názvu, Bez názvu, Kvet – pochádza z cyklu Mali duše ako večne zastlané postele (1993). Ide o diela, ktoré autorka vytvorila v prvej polovici 90-tych rokov, kedy výrazne zarezonovala ako mladá začínajúca autorka. Ako hovorí autorka: „Duša je pre mňa niečo ako nefyzická existencia bytosti – človeka. Rovnako ako prázdna zastlaná posteľ. Uvedomuješ si človeka, ale fyzično chýba. Je taktiež symbolom oddychu. V obrazoch je priestor nahradený dierou. Práve diera je dušou obrazu, pretože v nej sa pohybujú tiene. Zastlaná posteľ je pre mňa taktiež symbolom spomienok odložených „na potom“.“
Autorka kontinuálne tvorí od ukončenia štúdií na UMPRUM, avšak po spoločenských zmenách akoby jej meno a tvorba končili, strácali sa na hranici našich štátov: Česka a Slovenska. Pre istú časť publika je vnímaná ako Slovenka žijúca v Prahe, ktorá nepatrí už do kontextu lokálnych dejín umenia, čo však nie je pravda. Petra Nováková – Ondreičková svojím vyhraneným, ale neagresívnym životným postojom, umením určite patrí do kontextu „česko-slovenskej“ výtvarnej scény, i keď žije a pracuje najmä v Prahe.
Ľudmila Kasaj Poláčková ● Virtualna galéria NG
datovanie: | |
miery: |
výška 47.0 cm, šírka 35.0 cm |
výtvarný druh: | iné médiá › objekt › iné médiá › koláž |
žáner: |
architektonický motív |
tagy: | priestor kontrast geometria |
materiál: |
papier rám sklo |
technika: |
koláž, papier podlepenie vyrezávanie vystrihovanie |
značenie: | |
inštitúcia: | Nitrianska galéria, NGN |
inventárne číslo: | F 144 |