datovanie:
miery: výška 200 cm, šírka 160 cm
výtvarný druh: maliarstvo
žáner: horská krajina
materiál: plátno
technika: olej
inštitúcia: Súkromný majetok
tagy: hory terén tatry
v kolekciách:

„Divočina pre mňa znamená bezzásahové územie, napr. nedávno som bol v polome pod Studenou dolinou vo Vysokých Tatrách, kde po víchrici už roky zostalo všetko v stave kalamity a les sa znovu zviecha sám. Na takýchto miestach nachádzam opak civilizačného prostredia a nezriedka projekciu motívov pre maľbu, okno do prítomnosti.

Výber motívu maľby a narábanie s obsahom je v mojej práci podmienený fotografickým východiskom – získanou dokumentárnou alebo vlastnou fotografiou, ktorá mi slúži ako otvorený interpretačný rámec. 

Prezentovaná maľba Piliny (2018), ktorá je jednou z viacerých v tomto tematickom cykle, sa sústreďuje na reflexiu konkrétneho územia s upriamením pozornosti na environmentálne, regionálne špecifiká. Je to obraz referujúci takmer charakter ortomapy časti hrebeňa Nízkych Tatier. Kompozícia vychádza z dostupnej snímky vysokohorského územia, dlhodobo degradovaného ťažbou, ktorá fatálne ohrozuje ekosystémy lokality. V obrazovej ploche maľby, mechanickým, expresívnym jazykom nanášania farby rozkladám pôvodne celistvé realistické predmetné východisko námetu na autonómiu fragmentov a polí prekrytých difúznou štruktúrou, pripomínajúcou cyklus zanikania a znovuobjavenia motívu/prostredia.“ – Rastislav Podoba

Alexandra Tamásová ● Katalóg k výstave Do divočiny